Una casa da 8,6mq/A 93sf house

Image

La riconversione di edifici è una tematica molto stimolante per gli architetti. Infatti, La ricerca di soluzioni inedite per spazi che spesso sono vicini ai minimi dimensionali, ha generato architetture molto precise ed eleganti.

È questo il caso dell’architetto Christi Azevedo che spesso opera in modo chirurgico, elaborando spazi che uniscono felicemente funzionalità ed estetica. Il progetto della Brick House ad esempio, è nato dalla riconversione di un locale caldaia del 1916 in una casa moderna: la superificie calpestabile è di 8,6 mq, resi funzionali dall’utilizzo di elementi scorrevoli e spazi a tutt’altezza. Da segnalare come dettaglio interessante l’utilizzo di una scala in ferro recuperata dal disarmo di una nave.

P.S. Ho ricevuto una mail dall’Arch. Azevedo in cui si precisa che la scala non è stata recuperata dal disarmo di una nave, ma che è stata disegnata da lei stessa in quello stile.

Il mio sito

***

The conversion of buildings is a very challenging issue for architects. In fact, the search for new solutions in spaces that are often close to the minimum,generated architectures very precise and elegant.

This is the case of the architect Christi Azevedo, often operating in a surgical way, creating spacesin which functionality and aesthetics happily coexist. The design of the Brick House, for example, is born from the conversion of a 1916 boiler room into a modern house. The ground floor is approximately 93 sf, made functional by the use of sliding elements and space-to-ceiling. I highlight you also the interesting detail of an iron staircase, retrieved from the decommissioning of a ship.

P.S. I’ve received an email from Arch. Azevedo about the ladder: it was not retrieved from the decommissioning of a ship, but it was she who designed it in the ship-style.

My website

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s