Nuova versione di Blender!/New Blender version!

3 4

In questi giorni è uscita la nuova versione di Blender (2.70) che presenta molte novità. Per chi non conoscesse questa meravigliosa Suite 3D Open Source, consiglio di leggere la pagina che spiega che cosa si può ottenere utilizzandolo.

Un riassunto delle nuove caratteristiche (dal sito ufficiale):
“Le nuove caratteristiche includono il supporto per le volumetriche in Cycles (motore di rendering interno, ndr) e tempi di renderizzazione più veloci per i capelli e le textures. Il tracciatore di movimento adesso supporta le traccie ponderate ed ha migliorato il tracciamento planare. Per la modellazione attraverso le superfici sono state inseriti nuovi deformatori di Laplace e in wireframe, unitamente ad una maggior precisione dello strumento di smussatura. La game engine (il sistema interno di Blender per creare i videogiochi utilizzando anche le fisiche, come ad esempio una pallina che rimbalza ripetutamente su di una superficie, ndr) adesso supporta i livelli per gli oggetti.
I primi risultati per la nuova interfaccia sono presenti in questa versione, con dozzine di cambiamenti che rendono l’interfaccia molto più potente e coerente.”

All’inizio del post trovate due rendering che ho realizzato utilizzando Blender: sono graditi commenti e critiche!
Questo invece è il link per le mie animazioni con Blender.

***

During these days, Blender new version (2.70) is out with many new features. For who doesn’t know this wonderful Open Source 3D Suite, I suggest to read the page with the explanation of what you can do with it.

A summary of the new features (from official site):
“New features include initial support for volumetrics in Cycles (internal rendering engine, Ed.), and faster rendering of hair and textures. The motion tracker now supports weighted tracks and has improved planar tracking. For mesh modeling there are new Laplacian deform and wireframe modifiers, along with more control in the bevel tool. The game engine (the internal Blender system to create videogames using the physics, like for instance a ball that bounces over and over on a surface, Ed.) now supports object levels of detail.
The first results from the new user interface project are also in this release, with dozens of changes to make the interface more consistent and powerful.”

On top two renderings I’ve made using Blender: comments and advices are welcome!
On the other hand, this is the link for my Blender animations.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s